Posted by: Habib Ahmad | 23 Jun 2012

Benteng Ahlussunah Wal Jama’ah

Benteng Ahlussunah Wal Jama’ah

Benteng Ahlussunah Wal Jama’ah

Menolak Faham Salafi, Wahabi, MTA, Hizbut Tahrir dan LDII

Oleh: Nur Hidayat Muhammad

Penerbit: Nasyrul ‘Ilmi Publishing

Harga: Rp. 40.000,-

Dalam buku ini anda akan diajak untuk mengenali aliran-aliran yang ada di Indonesia serta aspek-aspek penyimpangannya. Pada bagian kedua dikupas masalah-masalah yang kerap diperdebatkan antara warga NU dengan aliran-aliran baru seperti Majlis Tafsir Al-Qur’an (MTA), Lembaga Dakwah Islam Indonesia (LDII), Salafi-Wahhabi dan yang satu varian dengan mereka. Di bagian akhir terdapat tanya jawab seputar tarekat sufi, sebagai penegas amaliah tarekat sufi tidak bertentangan dengan syariat.

Buku ini diharapkan sanggup menjadi BENTENG AHLUSSUNAH WAL JAMAAH dari serangan aliran-aliran dan faham yang saat ini marak dan berbeda dengan mayoritas umat. Selamat membaca.

Melalui buku yang ditulis al-Akh Nur Hidayat Muhammad ini, kita bisa mengenali seperti apa kondisi sekte-sekte yang kini berkembang, khususnya di Indonesia, baik dari segi proses kelahirannya maupun sikap mereka terhadap para ulama. Mereka adalah sekte-sekte yang dipenuhi dengan orang-orang awam yang penuh emosi. Dalam beragama mereka hanya bermodal klaim. Mereka memahami agama bak orang kejar-kejaran. Hanya berbekal dalil sekenanya mereka mengklaim telah memahami ajaran Rasulullah dengan semurni-murninya. Pantaskah ucapan seperti itu ditujukan untuk memahami ajaran yang sempurna ini. Semoga Allah menunjukkan mereka ke jalan yang lebih lurus dan diridhai-Nya. Amin..


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: